سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش کاهش مصرف اینترنت

آموزش کاهش مصرف اینترنت در تلفن همراه

امروزه با گسترش روز افزون استفاده از اینترنت، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران میزان حجم دیتای مصرفی و هزینه آن است. نمایش پست های ویدیویی اینستاگرام و IGTV خود حجم زیادی از دیتای ما را مصرف می کنند.

راه‌های متعددی وجود دارد که میتوان با استفاده از آن میزان مصرف اینترنت در تلفن همراه را کاهش داد که در ادامه این مطلب تحت عنوان آموزش کاهش مصرف اینترنت در تلفن همراه به آن می‌پردازیم.

 

راه‌های کاهش مصرف اینترنت در تلفن همراه:

  • خاموش کردن داده تلفن همراه زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید
  • غیرفعال نمودن بروزرسانی خودکار برنامه‌ها
  • مشخص کردن محدوده مصرف داده
  • محدود کردن مصرف داده در پس زمینه
  • استفاده از مرورگرهای بهینه و کم مصرف
  • پایین آوردن کیفیت پخش ویدیوها
  • و …

خاموش کردن داده تلفن همراه در صورت عدم استفاده

یکی از راه‌های پایین آوردن مصرف دیتا خاموش کردن آن در زمان استندبای بودن و استفاده از برنامه‌هایی که به مصرف دیتا نیاز ندارند است.

غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار برنامه‌ها

در گوشی های هوشمند گزینه ای تعبیه گشته تحت عنوان بروزرسانی خودکار برنامه‌ها که با فعال نمودن آن این امکان فراهم می‌شود که به محض انتشار نسخه جدید اپلیکیشن‌ها و در صورت دسترسی به اینترنت به صورت خودکار نسخه جدید دانلود شود.این امر سبب می‌شود حجم دیتای مصرفی افزایش یابد. با غیر فعال کردن این گزینه می‌توان حجم دیتای مصرفی را کاهش داد.

مشخص کردن محدوده مصرف داده

میتوانید با رفتن به قسمت تنظیمات و گزینه data usage بر میزان دیتای مصرفی و تعیین ماکزیمم برای بازه زمانی معین تسلط داشته باشید و از این طریق میزان دیتای مصرفی را کاهش دهید.

محدود کردن مصرف داده در پس زمینه

برخی از اپلیکیشن ها هستند که در زمان عدم استفاده نیز از حجم دیتای شما مصرف می‌کنند. با رفتن به قسمت تنظیمات و گزینه data usage میتوانید آن‌ها را کنترل کنید و از مصرف دیتا توسط آنها در پس زمینه جلوگیری نمایید.

استفاده از مرورگر‌های بهینه و کم مکصرف

برخی از مرورگرها مانند opera mini و… هستند که حجم دیتای مصرفی کمتری نسبت به نمونه های مشابه خود دارند. می‌توان با استفاده از این مرورگرها تا حد زیادی در مصرف اینترنت صرفه جویی کنیم.

پایین آوردن کیفیت پخش ویدیو‌ها

هرچه کیفیت یک ویدئو در زمان پخش و دانلود بیشتر باشد میزان حجم مصرفی اینترنت افزایش می‌یابد. با پایین آوردن کیفیت پخش و دانلود ویدئو می‌توان تا حد زیادی حجم دیتای مصرفی را کاهش داد و در مصرف اینترنت صرفه جویی کرد.

راه‌های دیگری نیز وجود دارد که از طریق آن‌ها میتوان در مصرف اینترنت و داده همراه صرفه جویی نمود.